Ya Allah, Kau berkatilah secebis ilmu yang aku kongsikan ini...

Semoga semua mendapat faedah, keberkatan, kerahmatan & kebaikan sepertimana yg Engkau kurniakan kepadaku.. Aminn...

Sunday, 28 September 2014

PRODUCT REVIEW: DYMO LABEL MAKER

Assalamualikum. Alhamdulillah syukur masih dapat bernafas dan bersantai2 bersama keluarga di waktu petang setelah penat bekerja.

Oh ya, sebagai seorang ibu dan isteri yang berkerjaya ssuatu kerja memang hendak sentiasa dibuat dengan pantas dan mudah kan? Terutama urusan dapur. Lagi senang jika bekas2 yang digunakan untuk menyimpan barang dilabel.

Kalau dulu2 saya labelkan dengan menggunakan kertas atau permanent marker. Tapi bila bekas2 dibasuh pasti labelnya tertanggal juga. Huhu. Pastu kena la label lagi. Kan penat tu. Ececeh.. alasan kannnn.

Sebagai penyelesaian kepada masalah ni saya beli la label maker.  Haa.. ni la bendanya, jenama dymo.




Senang jer nak guna ni. Follow jer instruction dalam manual tu dan taip la ape yang kita nak labelkan. Pastu tekan butang print. Lepas print tekan butang cut. Siap! Kerja membuat label jadi semudah ABC tau! Lagi satu kita boleh pilih (beli la.. ) material untuk label ni. 


Ade kertas, plastik & macam2 lagi. Rujuk gambar diatas. Dymo label maker ni beroperasi dengan menggunakan 4 bateri AA.  Lepas ade label maker ni memang hampir sume bekas yang tak berlabel saya labelkan. Hihi



Ni contoh beberapa bekas yang saya labelkan dengan menggunakan dymo label maker ni. Saya menggunakan material jenis plastik.  Rasionalnya bila dibasuh labelnya tidak hilang kerana material jenis plastik ni kalis air. =)

Best sangat! Saya beri 4 bintang untuk label maker ni.


Rasyidah







2 comments:

  1. Beli la se mok. Sng ngat nk guna. Plg penting label jd kemas jer. Hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...